My day. Ama day

I ghana heter jag Ama, för att jag är född på en lördag. Alla kallar mig Ama och johanna har lixom hamnat åt sidan.
Jag är Ama. 
Idag är det lördag och alltså min namndag. Så grattis till mig :)
 
Idag är det en såndär dag där allt känns lite jobbigare. För många dagar kvar, för långt bort och saknaden är stor stor stor.
Humöret går verkligen upp och ner och känslorna är ett virrvarr. Håhåjaja.
Det blir lätt att jag skriver lite extra när det är sådanahär jobbiga dagar..men eftersom det i princip är jag och sistah yayaa (hejhej) som läser här gör det ingenting. Bra terapi för mig.
Thats why.
 
På måndag börjar jag skolan, ska bli sjukt spännande men det är även ytterligare ett bevis på att jag faktiskt ÄR i sverige nu på riktigt. Det är inte en dröm utan nu börjar livet här.
Iallafall för några månader och sen åker vi ju igen. 
 
Skolan ska iaf bli riktigt spännande som sagt, och mycket praktik vilket känns bra bra bra! 
Kvällen igår spenderades med fina N och monopolspel och prat om livet och allt runtomkring.
Idag är det jobbsökande och CV skrivning och imorgon blir det tårtbakning med mamsi.
Sen är helgen slut och ny vecka börjar! 
Alla vill att tiden ska gå långsamt och får panik över att den går för fort, jag har alltid själv varit likadan. 
Men för tillfället vill jag bara att tiden ska gå..jag blir glad när det är en ny vecka, en ny dag. Allting betyder att det blir lite lite närmare tills jag får åka hem till Ghana.
 
                                             
                                                             Mina skolbarn



 
                                               
                                                                Benjamin
 
                                          
                                                           HongKong & Prince
 
                                         
                                                        Richmond & Stephen
 
                                                 
                                                           Home sweet home


Kommentarer
yaayaa (hejhej)

chaleeey. känns som att jag läser mina egna tankar, typ. me dowo paaa, debia. jag vill också bara åka hem. thats why.

2012-09-10 @ 16:23:53
URL: http://lillasysterlo.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Det längsta avståndet mellan två människor är ett leende

RSS 2.0