tisdag

I sverige är det höst. Det regnar emellanåt och träden ändrar färg. Det är galet vackert och vädret är skönt.
Jag gillar hösten.
Men jag hade gillat hösten ännu mer om jag befunnit mig i Ghana. 
 
Jag saknar Ghana, min by, barnen, mina vänner, maten, allting, varje dag. Men vissa dagar lite mer än andra.
Idag är en sån dag. 
Jag tittar på bilder och längtar tillbaka.
Jag lyssnar på musiken och njuter.
Jag vet att varje dag är en dag närmare tills jag får åka dit igen. Åka hem.
Jag känner mig verkligen hemma i Ghana. Det kan vara svårt att förstå, varför jag känner mig hemma i ett land så långt borta, men så annorlunda kultur och traditioner. Men det gör jag.
Jag känner det i hela min kropp. Jag älskar sverige men Ghana har en så stort plats i mitt hjärta.
Musiken, kärleken, värmen. Jag älskar Ghana.
Att bo där är min högsta önskan. Jag vet att den kommer bli verklighet. Det finns ingen tvekan. 
Kom och hälsa på i Ghana så kommer ni förstå. Det räcker med att sätta en fot i landet så känner man glädjen och kärleken. Värmen, lukterna, människorna. 
 
Kanske har jag varit ghanan i ett tidigare liv.
 
 


Kommentarer
emelie

åhh va fint skrivet!! ich habe keine problem mit verstehe warum du leibst ghana, meine schwester (haha jag var tvungen att försöka). jag längtar också hem. agyeei vad jag längtar och saknar.

2012-10-28 @ 08:31:46


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Det längsta avståndet mellan två människor är ett leende

RSS 2.0