Azonto

Jag städar lägenheten och lyssnar på musik från Ghana (såklart) på högsta volym. Dansar Azonto i vardagsrummet å blir så lycklig av alla rytmer å toner å röster. 
Azonto är den nya stora dansen och musiken i Ghana och alla mellan 1 -100 år dansar. Det är helt fantastiskt och jag SKA kunna dansa när jag kommer ner nästa gång. 
Måste bara dela med mig av låten som just nu går på högvarv. Lyssna, titta och njuuuuuuut!!
 
 
 
 
Det pågår just nu en stor tävling med just denna låten. kort sagt handlar det om att 2 eller flera personer ska dansa azonto och sen skickar man in sitt bidrag. Det sprids som en löpeld och fler och fler videor kommer upp hela tiden. Från alla delar av världen. Det är fett coolt och jag e så sjukt imponerad av ghana. Me like!
Denna videon ger mig gåshud. SÅ. JÄVLA.BRA!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Det längsta avståndet mellan två människor är ett leende

RSS 2.0